Po pojawieniu się treści tasku 2. rozpoczęła się burza mózgów odnośnie realizacji tego zadania. W rezultacie podzieliliśmy się na grupy zadaniowe. Część wolontariuszy odpowiedzialna była za zbieranie propozycji utworów od nauczycieli, część od uczniów, pracowników szkoły, rodziców. Zależało nam, aby uzyskać informację od osób nie tylko w szkole, ale też poza nią. Dlatego też wyznaczeni wolontariusze wraz z opiekunem udali się do miejsc związanych z życiem społecznym naszej gminy. I tak spotkaliśmy się z wicewójtem Gminy Kozy (zdjęcie 4.), odwiedziliśmy dom kultury (zdjęcie 2.) oraz bibliotekę publiczną (zdjęcia 5 i 7). Wśród osób z którymi rozmawialiśmy znalazły się takie; które od razu podawały swoje propozycje; byli również Ci, którzy musieli się zastanowić; bądź tacy, którym żadem pomysł nie przychodził do głowy. Byliśmy świadkami toczących się dyskusji odnośnie różnic w odbiorze różnych utworów. Wolontariusze przekonali się, że każdy może inaczej spostrzegać pewne rzeczy i że taki światopogląd nie jest zły, że należy szanować zdania innych, umieć uargumentować własne zdanie. Zależało nam również na uzyskaniu informacji od różnych grup wiekowych. Okazało się, że niektóre, kultowe zespoły nie są wszystkim znane (ze względu np. na wiek), że warto korzystać z doświadczeń drugiego człowieka w odkrywaniu wartości, emocji.
Po etapie związanym ze zbieraniem tytułów utworów liderzy poszczególnych grup przedstawi wolontariuszom uzyskane informacje, które zostały zebrane w listę przebojów (dużo tytułów powtórzyło się). Chętna wolontariuszka utworzyła listę na Spotify. Niestety nie wszystkie tytuły udało się odnaleźć.
Wolontariusze pokazali, że potrafią współpracować, są odpowiedzialni i w krótkim czasie potrafią się zorganizować 🙂