Zadanie #3 – Szkoła a demokracja: nasza mapa samorządności

W ramach zadania stworzyliśmy mapę samorządności naszej szkoły, pokazującą, kto i w jaki sposób podejmuje decyzje oraz jakie możliwości mają uczniowie, by wpływać na życie szkoły.
Na początku przeanalizowaliśmy statut szkoły i przygotowaliśmy opracowania dotyczące dyrekcji, rady pedagogicznej, samorządu uczniowskiego i rady rodziców. Następnie przeprowadziliśmy rozmowy z przedstawicielami tych organów, aby poznać, jak wygląda współpraca w praktyce.
Efektem naszej pracy jest czytelna mapa w formie graficznej i cyfrowej, która pokazuje strukturę i przepływ decyzji w szkole.
Największym wyzwaniem było uproszczenie języka dokumentów, tak aby treści były zrozumiałe dla wszystkich uczniów.
Za nasz największy sukces uznajemy to, że udało nam się pokazać, iż demokracja naprawdę działa także w szkolnej społeczności.
Współpracowaliśmy z dyrekcją, nauczycielami, opiekunem SU i radą rodziców.
Dzięki temu projektowi zrozumieliśmy, że demokracja zaczyna się tu – w naszej szkole, w codziennych działaniach, rozmowach i wspólnych decyzjach.