Zapoznaliśmy się ze statutem szkoły, zakresem obowiązków, zadań i kompetencji organów szkoły. wypisaliśmy fragmenty dotyczące samorządu uczniowskiego, rady pedagogicznej, dyrekcji, rady rodziców. dokonaliśmy analizy struktury decyzyjnej szkoły. Określiliśmy, kto podejmuje decyzje w poszczególnych obszarach(organizacja szkoły, wychowanie, finanse, działania uczniów).Określiliśmy zasady współpracy między organami szkoły. Zbadaliśmy jaka jest rola uczniów, nauczycieli i rodziców i jaki jest ich wpływ na życie szkoły.
Zgromadziliśmy przykłady działań, w które włączony jest samorząd uczniowski. Opracowaliśmy mapę samorządności szkoły.
Przedstawiliśmy graficzne zależności między organami szkoły (np. w formie schematu).
Omówiliśmy wyniki analizy w grupie.
Przedstawiliśmy mapę samorządności na gazetce szkolnej.
Sformułowaliśmy wnioski dotyczące możliwości zwiększenia udziału uczniów w życiu szkoły.

