Celem wystawy było zachęcenie młodzieży do refleksji nad tym, jak prawa człowieka funkcjonują w codziennym życiu – w szkole, w domu, w relacjach z innymi. Prace poruszały tematy tolerancji, przeciwdziałania dyskryminacji czy godności każdego człowieka.
Największy sukces:
Za największy sukces uznajemy ogromne zaangażowanie uczniów – zarówno autorów prac, jak i odwiedzających wystawę. Dzięki artystycznej formie przekazu temat praw człowieka stał się bliższy i bardziej zrozumiały dla wszystkich.
Współpraca:
W projekt zaangażowani byli nauczyciele historii i WOS-u oraz grafiki komputerowe. Wsparcia merytorycznego udzielili nam również wychowawcy, którzy zorganizowali lekcję wychowawczą na temat praw człowieka.
Najtrudniejsze było pokazanie poważnych tematów – takich jak wolność czy godność – w formie wizualnej, która jednocześnie przemawia do rówieśników.
Realny efekt działań:
Wystawa uświadomiła uczniom, że prawa człowieka dotyczą każdego z nas i że nawet w szkolnym środowisku możemy je promować poprzez wzajemny szacunek i otwartość. Dzięki temu przedsięwzięciu uczniowie nie tylko rozwijali swoją kreatywność, ale również wrażliwość społeczną.


